Persbericht: Solutions Group lanceert nieuwe naam: ‘Home of People’
De Solutions Group wordt Home of People en is daarmee het nieuwe moederbedrijf achter drie uitzendorganisaties: Uitzendbureau Solutions uit De Lier, T&S Flexwerk uit Waalwijk en T&S Holanda uit Madrid. Per direct is de nieuwe groep actief, die dan ruim drieduizend uitzendkrachten aan het werk heeft bij haar opdrachtgevers. Voor de kersverse groep – die haar wortels in het Westland vindt – is dit slechts het begin; de komende jaren staan in het teken van sterke groei.
Top 10 speler
Met de naamswijziging geeft de Home of People het startschot voor een periode van versnelling. Iets waar de organisatie volgens CEO Hans Pruis al geruime tijd op afkoerst: “De lancering van de groep is een beloning na een intensieve periode van professionalisering.” De afgelopen jaren stoomde de organisatie haar HR, marketing, finance en IT klaar voor schaalgrote. Met een duidelijk doel voor ogen: “We willen binnen enkele jaren uitgroeien tot een volwaardige top-10 speler in de Nederlandse General Staffing markt”, aldus Pruis.
Sterke positie
Het nieuwe groepsmerk biedt een sterk platform voor deze ambitie, volgens oprichter Sezer Duygulu. “Onze labels groeien dit jaar autonoom ruim 15 procent. Dit gecombineerd met onze sterke financiële positie en heldere strategie zorgt ervoor dat we ook andere organisaties een solide basis kunnen bieden voor toekomstige groei.” En dus trekt Home of People op acquisitie-pad. “We zijn voortdurend in gesprek met interessante organisaties die zich bij Home of People willen aansluiten. Eén traject bevindt zich momenteel in de afrondende fase, dus de snelheid zit er goed in”, aldus Duygulu.
Verdere regulering
Naast schaalgrootte van de eigen organisatie, ziet Home of People ook groei in verdere regulering van de uitzendbranche. Bijvoorbeeld door de invoering van de certificeringsplicht voor uitzenders. Het helpt het kaf van het koren te scheiden, vindt Pruis. “Mits de handhaving in orde is natuurlijk.”
Met Home of People proberen Pruis en Duygulu op dit gebied voorbeeld te stellen. “Met onze labels houden wij ons strikt aan de regels ten aanzien van huisvesting en loonbetaling. We zetten zelfs op al die vlakken een stapje extra”, vertelt Duygulu. “Dat past bij wie we graag willen zijn. Bovendien is het de enige manier om internationale werknemers voor langere tijd aan ons te binden én onze economie de flexibiliteit en vooruitgang te bieden die ze nodig heeft.”
Meer dan ‘tijdelijk’
Met de introductie van Home of People als nieuw merk geeft de organisatie kleur en inhoud aan haar visie. “Het is ons doel is om bij te dragen aan een wereld waarin flexwerk veel meer betekent dan ‘tijdelijk’”, vertelt Pruis. Ondanks dat uitzendwerk altijd een sterke tijdelijke component in zich draagt, is de waarde van flexwerk voor uitzendkrachten en opdrachtgevers volgens hem allesbehalve tijdelijk. “Voor ons staat flexwerk symbool voor kansen, groei en relaties die een leven lang meegaan.”
Die missie begint volgens Pruis en Duygulu bij het scheppen van omstandigheden waarin mensen zich zorgeloos, veilig, thuis en gewaardeerd voelen. “Onze nieuwe naam vertelt precies dit verhaal. Tevens voorziet ze ons van een fikse opgave. Een naam als deze komt namelijk met grote verantwoordelijkheden. We leggen de lat met deze stap dus bewust hoog voor onszelf. Dat helpt ons beter presteren.”