Veelgestelde vragen

Waar kan ik me inschrijven?

Je kunt jezelf inschrijven via onze website. We streven ernaar z.s.m. contact met je op te nemen. Er wordt zeker binnen vijf werkdagen telefonisch contact met je opgenomen om een intake-afspraak in te plannen. Onze medewerkers zullen je precies vertellen wat je mee moet nemen om jezelf verder te kunnen inschrijven. Neem ook altijd een recent cv mee!

Inschrijven

Wat verwachten we van onze mensen?

Download onze werkwijze

Bij wie kan ik terecht voor vragen over mijn loon?

Heb je een vraag met betrekking tot het loon, bijvoorbeeld over salarisbetaling of salarisstroken? Stuur dan een e-mail naar info@solutionsteam.nl. Je kan natuurlijk ook bellen naar ons hoofdkantoor in De Lier op telefoonnummer 0174 512 554.

Contact

Wanneer wordt mijn loon uitbetaald?

De lonen worden per week overgemaakt, tenzij je hebt aangegeven dat je het salaris per vier weken wilt ontvangen. Als je een bankrekening hebt, garanderen wij dat je het salaris voor het weekend op je rekening hebt.

Bijvoorbeeld: Start je in week 5 met werken, dan ontvang je in week 6 uiterlijk op vrijdag het salaris.

Het kan voorkomen dat het loon pas na het weekend gestort wordt door factoren waar wij helaas geen invloed op hebben, zoals een storing bij de bank, sluiting van de bank op feestdagen of andere externe oorzaken.

Loonspecificaties worden wekelijks of per vier weken per e-mail toegestuurd. Indien je de loonspecificaties per post wilt ontvangen, kun je contact met ons opnemen per e-mail via info@solutionsteam.nl.

Loonspecificaties per post?

Wat is loonheffingskorting?

Wat is loonheffingskorting?

Als je loon krijgt, heb je recht op loonheffingskorting. Door deze korting betaal je minder belasting en premies volksverzekeringen. Deze loonheffingskorting mag je één keer toepassen bij de werkgever waar je het meeste inkomen verdient.

Heb je nog een ander inkomen, dan is het niet toegestaan de loonheffingskorting nog een keer toepassen. Dit mag namelijk maar bij één inkomen!

Weet je het niet zeker? Vraag het dan na. Het is te belangrijk om zomaar iets in te vullen en kan problemen geven als niet de juiste keuze is gemaakt. Bij twijfel kan je altijd de Belastingdienst bellen op telefoonnummer 0800-0543. Zorg dat je je BSN-nummer bij de hand hebt. Je kunt natuurlijk ook de website van de Belastingdienst raadplegen op www.belastingdienst.nl.

Heb je een uitkering? Vraag dan bij je contactpersoon van het UWV of de gemeente na of je wel of geen loonheffingskorting moet toepassen.

Belastingdienst

Bij wie en wanneer moet ik me melden als ik ziek ben?

Bij ziekte dien je de ziekmelding voor aanvang van je werktijd persoonlijk door te geven aan je contactpersoon bij Uitzendbureau Solutions. Hierna moet je bellen naar het hoofdkantoor in De Lier op telefoonnummer 0174 512 554 (vanaf 08:00 uur).

Vervolgens moet je jezelf ook ziek melden bij de leidinggevende van het bedrijf waar je werkzaam bent.

Stappen ziek melden:

  1. Bel zelf voor aanvang van je werktijd je contactpersoon bij Uitzendbureau Solutions.
  2. Bel zelf het hoofdkantoor in De Lier op 0174 512 554 (vanaf 08:00 uur).
  3. Meld je ziek bij de leidinggevende van het bedrijf waar je werkzaam bent.
Neem contact op met Hans Boek

Moet ik me weer melden als ik beter ben?

Moet ik me weer melden als ik beter ben?

Je bent verplicht om jezelf weer beter te melden bij het hoofdkantoor in De Lier op telefoonnummer 0174 512 554. Wij zullen vervolgens met jouw leidinggevende van het bedrijf waar je werkt overleggen of je de volgende dag weer kunt starten.

Het kan zijn dat je een brief ontvangt van het UWV waarin gevraagd wordt om je ook bij het UWV beter te melden. Dit betekent dat je je zowel bij Solutions als bij het UWV beter moet melden op de dag dat je hersteld bent.

Beter melden bij het UWV

Wat moet ik doen als ik naar de tandarts of dokter moet?

In eerste instantie probeer je om je afspraken zoveel mogelijk buiten werktijd te plannen. Mocht dit toch niet lukken, vraag dan tijdig en minimaal 48 uur van te voren vrij bij de leidinggevende van het bedrijf waar je werkzaam bent. Geef je afspraak ook door aan de planning op het hoofdkantoor in De Lier op telefoonnummer 0174 512 554.

Moet ik naar de dokter?

Wat moet ik doen als ik een dag vrij wil?

Een vrije dag of vakantie moet je ruim van te voren aanvragen bij de leidinggevende van het bedrijf waar je werkzaam bent. Het is verstandig vrije dagen ruim van te voren aan te vragen en nog geen afspraken te plannen totdat je goedkeuring van je leidinggevende hebt gehad en je dus daadwerkelijk vrij krijgt. Vrije dagen of vakanties moet je dus aanvragen bij het bedrijf waar je werkzaam bent en niet bij Solutions. Je moet het echter wel aan ons doorgeven als je vrije dagen goedgekeurd zijn.

Stappen vrij vragen:

  1. Vraag vrij bij de leidinggevende van het bedrijf waar je werkzaam bent.
  2. Zodra je goedkeuring hebt, kun je afspraken of een vakantie plannen op de vrije dagen.
  3. Geef je vrije dagen door aan Uitzendbureau Solutions.
  4. Geniet van je vrije dag(en)!
Inspiratie voor je vrije dag

Staat je vraag er niet bij?

Informeer even bij je collega’s of neem contact op met het hoofdkantoor.

Contact